Posibile erori la utilizarea casei de marcat Datecs
Este posibila aparitia unor probleme la configurare aplicatiei POS sau a driverului FiscalNet sau la conexiunea dintre casa de marcat si calculatorul pe care este instalata aplicata SmartBill. Pot aparea si probleme datorate exploatarii defectuase.
Fiecare dintre ele vor fi insotite de mesaje care vor indica eroarea si modul in care poate fi rezolvata.
Lipsa hartie
Problema apare atunci cand casa de marcat nu mai este alimentata cu hartie. Aceasta se poate intampla atunci cand se termina rola de hartie sau nu este inchis corect capacul care acopera rola.
Trebuie schimbata rola de hartie sau verificat daca capacul este bine inchis. In cazuri exceptionale, este posibil ca situatia sa apara atunci cand se defecteaza mecanismul de printare.
Emitere raport Z
Eroarea apare atunci au trecut mai mult de 24H de la emiterea ultimului raport Z, iar in acest interval a fost emis cel putin un bon. Tiparirea
Raportului Z va rezolva problema.
Nu vei putea efectua nicio alta vanzare daca nu emiti Raport Z.
Eroare de conexiune
Mesajul de eroare apare in cazul in care:
- Cablurile nu sunt conectate la PC, casa de marcat sau la eventualele adaptoare
- Portul in care s-a facut conectarea casei de marcat nu este cel selectat in POS
- Viteza de comunicatie selectata nu este viteza reala a dispozitivului fiscal pe care il folosesti
- Casa de marcat nu este in modul Conexiune PC
Eroare ID TVA
Mesajul de eroare apare:
- in cazul in care firma este neplatitoare de TVA si ID neplatitor TVA nu este corect
- In cazul in care firma este platitoare de TVA, iar unul dintre produsele de pe bon au o cota TVA a carui ID este definit gresit
Pentru mai multe informatii, vezi
Configurarea cotelor de TVA.
Eroare ID metoda de plata
Eroarea apare atunci cand nu sunt configurate corect metodele de plata pentru casa de marcat configurata.
Spre exemplu, daca eroarea a aparut in momentul in care ai dorit sa faci incasarea cu
Tichete de masa, dar nu a aparut la precedentele incasari cu numerar sau card, nu trebuie sa modifici decat ID-ul pentru tichetele de masa.
Eroare bon deschis
Daca a intervenit o eroare care a intrerupt tiparirea bonului (s-a ajuns cu tiparirea la un produs care avea ID cota TVA gresita, spre exemplu), atunci, cand vei incarca sa continul emiterea, o sa fie afisat un mesaj care avertizeaza asupra faptului ca un bon este deschis.
Pentru a putea continua, trebuie sa operezi pe casa Datecs urmatoarele actiuni:
- Apesi tasta ON si Total – pe ecranul casei o sa fie afisat BON DESCHIS – ANULARE BON
- Apesi TOTAL – si bonul intrerupt ar trebui sa fie tiparit daca ai indreptat eroarea initiala
- Apesi TOTAL – pentru a reveni in modul de lucru CONEXIUNE PC
Erori in cazul in care Salveaza bon doar dupa tiparire este inactivat
Daca bifa
Salveaza bon doar dupa tiparire este scoasa, aplicatia POS va cauta si va citi raspunsul casei de marcat (raspuns transmis prin intermediul driver-ului dupa tiparirea bonului). Mesajul de eroare tiparire difera atat ca forma (este o caseta de culoare galbena), cat si continut de mesajul pe care il primeste POS atunci cand are bifa aplicata:
Alte erori
Daca tiparirea bonului fiscal dureaza mai mult, cauza poate fi configurarea incorecta a
Directorului raspuns.