Configurarea Datecs in SmartBill POS

Deschizi POS si mergi in Configurare – Casa de marcat. Aceasta este zona in care trebuie sa stabilesti parametrii de instalare si functionare a casei tale.

Completezi sau selectezi informatiile in campurile din sectiune dupa cum urmeaza:

Producator: Datecs

Model: in selector ai disponibile denumirile:

  • DP150
  • DP25 gen. 4 (in cazul in care folosesti modelul DP25)
  • Altele gen. 4 (in cazul in care folosesti WP50 sau WP500)
  • Modelele MX (in cazul in care folosesti DP150 MX, DP25 MX, WP50 MX)
  • FP700
  • Mod conectare: Serial - se refera la posibilitatea de a lucra cu casa de marcat conectata direct la PC sau la internet. Pentru a vedea modul in care se poate face conectarea prin LAN, vezi aici.
  • Nr. logic casa de marcat se completeaza automat cu cifra 1

  • Port:  trebuie selectat. Daca ai mai multe dispozitive conectate la calculator vei avea mai multe porturi disponibile, dar doar unul dintre ele este cel prin care se va face conectarea cu casa

EXEMPLU

Daca la calculatorul tau nu este conectat niciun alt dispozitiv (imprimanta, scaner etc), atunci o sa apara doar o singura pozitie si aceea e cea corecta. In cazul in care exista mai multe porturi active, te sfatuim sa verifici in Device Manageal calculatorului tau care este portul corect..

In Device Manager, la Ports, apar dispozitive la COM11si COM12. Daca vei deconecta casa de marcat, o sa dispara una dintre cele doua linii. Cea care a disparut corespunde casei noastre si trebuie selectata in Configurare. In cazul nostru: COM12.

  • Viteza de comunicatie: trebuie selectata in functie de tipul casei de marcat. Pentru a identifica viteza potrivita trebuie sa consulti distribuitorul sau manualul care insoteste dispozitivul fiscal. Viteza se poate identifica si in Meniul casei de marcat

EXEMPLU

Pentru casa de marcat DP150 trebuie sa faci urmatoarele operatiuni pentru a afla care este viteza ce trebuie setata: 

  • cu tasta ON se acceseaza MENIU 
  • in MENIU, cu ajutorul tastelor ↑ ↓, cauti pozitia 4) PROGRAMARE, apesi TOTAL
  • introduci parola 0030 si apesi TOTAL
  • in PROGRAMARE - cauti pozitia 13) CONFIGURARE si apesi TOTAL
  • in CONFIGURARE - cauti pozitia 5) COMUNICATIE si apesi TOTAL
  • in COMUNICATIE - cauti pozitia 2) CONEXIUNE PC si apesi TOTAL
  • pe ecran apare NUMAR COM, iar daca apesi tasta +% VAL. este afisata viteza - aceasta trebuie selectata in SmartBill POS
  • cu tasta ON revii in MENIU
  • cu tasta 6 se revine la CONEXIUNE PC
  • Salveaza bon doar dupa tiparire: este optiunea care poate asigura o mai buna gestionare a informatiilor legate de bonurile emise:
    • In cazul in care este bifata, optiunea face ca doar bonurile care sunt tiparite de casa de marcat sa fie salvate in aplicatia SmartBill POS. In acest fel, va exista o corespondenta exacta intre ceea ce ai emis in aplicatia SmartBill POS si bonurile tiparite de casa de marcat. Daca apar erori la tiparirea bonului, o sa primesti direct in aplicatia POS informatii despre problema aparuta, iar informatia despre bonul emis se va salva abia dupa rezolvarea acesteia si tiparirea bonului fiscal
    • Daca este nebifata, in aplicatie se vor salva toate bonurile, indiferent daca acestea s-au tiparit sau nu pe casa. Bonurile care nu s-au tiparit, dar care au fost salvate, se vor putea tipari ulterior

Campul Text suplimentar este optional si se poate completa doar daca doresti sa adaugi o informatie la sfarsitul fiecarui bon emis. Aici poti, spre exemplu, sa scrii: „VA MULTUMIM”.

Daca bifezi ultimele campuri, dupa fiecare articol este adaugat, pe bon, un comentariu cu denumirea sa intreaga, respectiv codul produsului.

Daca firma ta nu este platitoare de TVA, nu o sa existe  sectiunea Cote TVA, dar in Case de marcat, o sa apara campul ID neplatitor TVA. Aceasta cifra este implicit 7, dar se poate, in anumite cazuri, sa fie 0 sau 5. Daca nu reusesti sa te conectezi, contacteaza distribuitorul casei de marcat. Acest ID se autocompleteaza si nu trebuie modificat decat in cazul in care acest lucru este specificat de distribuitorul casei de marcat.

ATENTIE!

Verifica functionarea casei de la EMITERE BON DE TEST. Daca bonul este emis, apasa SALVEAZA.

Ai primit raspuns la intrebarea ta? Multumim pentru feedback Eroare trimitere feedback