Erori vizibile in SmartBill POS la utilizarea Daisy instalata cu Fisco
Eroare casa de marcat nu raspunde
Aceasta problema poate fi cauzata in mai multe situatii:
- Casa de marcat este inchisa sau nu se afla conectata la calculator: cablul de date nu este corect conectat, a fost conectat la calculator prin alt port (intrare) sau nu mai este bun
- Casa de marcat nu este configurata pe modul de lucru care permite comunicarea cu dispozitivul pe care este instalat SmartBill POS
- Driverul casei de marcat este oprit
Posibile solutii:
- Deschide casa de marcat si verifica cablul. Daca el a fost schimbat, conectat la al alt port al calculatorului, in driver-ul Fisco, apasa Editare conexiune si apoi Auto detect pentru identificarea noii conexiuni
- Configureaza casa de marcat pentru regimul de lucru PC – vezi Pregatirea casei de marcat
- Verifica daca Fisco este vizibil in taskbar. Daca este afisat, prin click dreapta pe iconita, poti vedea daca „scanarea” este activa. Daca Start scanare este albastru trebuie apasat pentru a porni driver-ul
Eroare la configurarea casei de marcat
Aceasta eroare poate aparea atunci cand incerci sa salvezi configurarea casei de marcat. Vei primi mesaj de eroare daca nu ai configurat corect Directorul raspuns in SmartBill POS sau in driverul casei de marcat.
Cauta locul in care este instalat driverul Fisco si verifica daca exista corespondenta intre ceea ce se afla completat in Director raspuns si locul in care se afla acesta in realitate sau daca numele coresunde intocmai.
Emitere raport Z
Eroarea apare atunci cand Raportul Z nu este emis dupa 24H de la emiterea ultimului raport Z, iar in acest interval a fost emis cel putin un bon. Tiparirea Raportului Z va rezolva problema.
Nu veiputea efectua nicio alta vanzare daca nu emiti Raport Z. Daca apesi INAPOI bonul nu se va emite.
Lipsa hartie
Problema apare atunci cand casa de marcat nu mai este alimentata cu hartie. Aceasta se poate intampla atunci cand se termina rola de hartie, nu este inchis corect capacul care acopera rola.
Trebuie schimbata rola de hartie sau verificat daca capacul este bine inchis.
In cazuri exceptionale, este posibil ca situatia sa apara atunci cand se defecteaza mecanismul de printare.
Eroare sintaxa
Daca bonul fiscal nu se emite si apare mesajul care anunta ca a aparut o eroare la tiparirea acestuia, trebuie sa contactezi pe unul dintre agentii SmartBill.
Eroare ID metoda de plata
Eroarea apare atunci cand nu sunt configurate corect metodele de plata pentru casa de marcat configurata. Daca apesi CONFIGURAEZA, o sa fi transferat in Case de marcat unde poti face corectiile.
Spre exemplu, daca eroarea a aparut in momentul in care ai dorit sa faci incasarea cu Tichete de masa, dar nu a aparut la precedentele incasari cu numerar sau card, nu trebuie sa modifici decat ID-ul pentru tichetele de masa.
Eroare ID TVA
Pentru platitorii de TVA
Eroarea apare daca unul sau mai multe produse aflate pe bonul pe care urmeaza sa il emiti nu au definite ID-uri TVA definite corect. Daca alegi sa configurezi ID-urile si apesi butonul DA, vei fi transferat in sectiunea Cote TVA din configurari unde trebuie sa faci corecturile sau completarile.
Mai multe informatii despre aceste configurari, gasesti la Configurare cote TVA.
Pentru neplatirorii de TVA
In cazul in care firma ta nu este platitoare de TVA, eroarea ID Neplatitor TVA incorect indica faptul ca, in pagina de configurare a casei de marcat, nu ai completat corect campul ID Neplatitor TVA. Daca apesi DA, vei fi transferat in sectiunea Case de marcat din Configurari, unde vei putea face corectia.
In mod normal acest ID este 5.
Erori in cazul in care Salveaza bon doar dupa tiparire este inactivat
Chiar daca bifa Salveaza bon doar dupa tiparire este scoasa, aplicatia POS va cauta si va citi raspunsul casei de marcat (raspuns transmis prin intermediul driver-ului dupa tiparirea bonului).
Mesajul de eroare tiparire difera atat ca forma (este o caseta de culoare galbena), cat si continut de mesajul pe care il primeste POS atunci cand are bifa aplicata:
Alte erori
Daca tiparirea bonului fiscal dureaza mai mult, cauza poate fi configurarea incorecta a Directorului raspuns.
Daca ati instalat casa de marcat cu mai mult timp in urma, verificati daca utilizati ultima versiune a driver-ului.