Posibile erori la utilizarea casei de marcat Partner

Este posibila aparitia unor probleme la configurare aplicatiei sau a driverului FiscalNet, la conexiunea dintre casa de marcat si calculatorul pe care este instalata aplicatia SmartBill POS sau datorate exploatarii defectuase.

Fiecare dintre ele vor fi insotite de mesaje care vor indica eroarea si modul in care poate fi rezolvata.

Emitere raport Z

Eroarea apare atunci cand Raportul Z nu este emis dupa 24H de la emiterea ultimului raport Z, iar in acest interval a fost emis cel putin un bon. Tiparirea Raportului Z va rezolva problema.

Nu vei putea efectua nicio alta vanzare daca nu emiti Raport Z. Daca apesi INAPOI bonul nu se va emite.

Lipsa hartie

Problema apare atunci cand casa de marcat nu mai este alimentata cu hartie. Aceasta se poate intampla atunci cand se termina rola de hartie, nu este inchis corect capacul care acopera rola.

Trebuie schimbata rola de hartie sau verificat daca capacul este bine inchis.  In cazuri exceptionale, este posibil ca situatia sa apara atunci cand se defecteaza mecanismul de printare.

Eroare la configurarea casei de marcat

Aceasta eroare poate aparea atunci cand incerci sa salvezi configurarea casei de marcat. Vei primi mesaj de eroare daca nu ai configurat corect Directorul raspuns in SmartBill POS sau in driverul casei de marcat.

Eroare casa de marcat nu raspunde

Aceasta problema poate fi cauzata in mai multe situatii:

  • Casa de marcat este inchisa sau nu se afla conectata la calculator (cablul de date nu este corect conectat sau nu mai este bun)
  • Driverul casei de marcat este oprit

Posibile solutii:

  • Porneste casa de marcat si verifica daca aceasta este conectata la calculator
  • Verifica daca driverul Fiscal Net este pornit. Atunci cand acesta este activ este vizibil in Taskbar, iar daca iconita nu apare inseamna ca driverul este oprit

Eroare ID TVA

Pentru platitorii de TVA

Eroarea apare daca unul sau mai multe produse aflate pe bonul pe care urmeaza sa il emiti nu au definite ID-uri TVA definite corect. Daca alegi sa configurezi ID-urile si apesi butonul DA, vei fi transferat in sectiunea Cote TVA din configurari unde trebuie sa faci corecturile sau completarile. Mai multe informatii despre aceste configurari, gasesti la Configurare cote TVA.

Pentru neplatirorii de TVA

In cazul in care firma ta nu este platitoare de TVA, eroarea ID Neplatitor TVA incorect indica faptul ca, in pagina de configurare a casei de marcat, nu ai completat corect campul ID Neplatitor TVA. Daca apesi DA, vei fi transferat in sectiunea Case de marcat din Configurari, unde vei putea face corectia.

In mod normal acest ID este 0.


Eroare ID metoda de plata

Eroarea apare atunci cand nu sunt configurate corect metodele de plata pentru casa de marcat configurata. Daca apesi CONFIGURAEZA, o sa fi transferat in Case de marcat unde poti face corectiile.

Spre exemplu, daca eroarea a aparut in momentul in care ai dorit sa faci incasarea cu Tichete de masa, dar nu a aparut la precedentele incasari cu numerar sau card, nu trebuie sa modifici decat ID-ul pentru tichetele de masa.


Eroare sintaxa

Daca bonul fiscal nu se emite si apare mesajul care anunta ca a aparut o eroare la tiparirea acestuia, trebuie sa contactezi pe unul dintre agentii SmartBill.

Eroare bon nefinalizat

Daca, dintr-un motiv sau altul, tiparirea bonului pe care ai incercat sa-l emiti nu a fost finalizata, o sa apara mesajul care avertizeaza asupra acestei erori. In aceasta situatie, trebuie sa apezi tasta TOTAL a casei de marcat pentru a inchide bonul si a putea sa emiti in continuare.

Erori in cazul in care Salveaza bon doar dupa tiparire este inactivat

Chiar daca bifa Salveaza bon doar dupa tiparire este scoasa, aplicatia POS va cauta  si va citi raspunsul casei de marcat (raspuns transmis prin intermediul driver-ului dupa tiparirea bonului). Mesajul de eroare tiparire difera atat ca forma (este o caseta de culoare galbena), cat si continut de mesajul pe care il primeste POS atunci cand are bifa aplicata:

Alte erori

Daca tiparirea bonului fiscal dureaza mai mult, cauza poate fi configurarea incorecta a Directorului raspuns.

Ai primit raspuns la intrebarea ta? Multumim pentru feedback Eroare trimitere feedback