Returul in SmartBill POS

Pe toate bonurile care au status Emis si Returnat partial, se poate aplica actiunea de retur. Pentru a efectua aceasta operatiune, deschide bonul si apasa RETUR

In fereastra care se afiseaza, poti selecta produsul/produsele pe care doresti sa le returnezi si poti stabili cantitatea returnata. Se permite cautarea produselor de pe bon si selectarea in masa a acestora.

La emiterea unui bon de retur, se recomanda generarea dispozitiei de plata. Este o optiune care trebuie bifata.

Pentru generearea dispozitiei de plata, trebuie completate datele clientului. Numarul acesteia este generat automat, in ordinea emiterii, dar poate fi modificat.

La emiterea bonului de retur, aceasta este, la randul ei, tiparita pe casa de marcat daca in Configurari – Preferinte este bifata optiunea care permite acest lucru.

Dispozita de plata se salveaza doar in SmartBill POS (nu este trimisa catre contul SmartBill) si poate fi vizualizata oricand daca apesi VEZI DISPOZITIE, buton afisat pe bonul de retur de care este legata. In fereastra de vizualizare a dispozitiei, sunt disponibile mai multe actiuni:

  • MODIFICA: poti redeschide si modifica datele completate pe aceasta
  • TIPARESTE PE CASA DE MARCAT
  • TIPARESTE PE IMPRIMANTA
  • EXPORTA PDF

Dispozitia poate fi emisa si ulterior, de la butonul EMITE DISPOZITIE, care este afisat la vizualizarea bonului, atunci cand ea nu a fost generata.

BINE DE STIUT!

Un bon cu status Returnat sau Returnat partial nu poate fi anulat.

In aplicatiaPOS, se afiseaza un mesaj care arata care sunt documentele emise in contul SmartBill, de fiecare data cand se emite un bon de retur. Mai multe informatii, aici

                                Mesaj la retur pentru un bon nefacturat

                                Mesaj la retur pentru un bon facturat

Daca factura sau NIR-ul sunt sterse (operatiune posibila doar in contul SmartBili) la vizualizarea bonului, aceste documente pot fi reemise. 

Pentru un bon care contine mai multe produse sau o cantitate mai mare a aceluiasi produs, se pot emite mai multe bonuri de retur.

Pe bonurile returnate partial, sunt marcate cu albastru cantitatile produselor pentru care au fost returnate in trecut. La click pe campul cantitate, sunt afisate detalii legate de acesta.

In functie de statusul bonului, butonul RETUR are functii diferite.  Astfel, acesta permite:

  • emiterea unui nou bon de retur in cazul in care bonul are status Retur partial;
  • identificarea bonului prin care s-a realizat returul total, in cazul in care bonul are status Returnat.

BINE DE STIUT!

In Configurare – Utilizatori, exista optiunea de a stabili pentru fiecare dintre utilizatori Dreptul de retur. Acesta ofera posibilitatea de a vizualiza in Raport bonurile emise de catre ceilalti utilizatori si, implicit, de a inregistra retururi ale produselor. In absenta acestui drept, un utilizator va putea face retur doar pentru bonurile emise de el.

Bonurile anulate si cele de retur nu sunt diferentiate in rapoartele X si Z emise pe casa de marcat. Valorile care se regasesc pe aceste rapoarte coincid cu cele din sumarul afisat in Raportul din POS si in ambele cazuri sumele anulate si cele cu minus nu sunt scazute din valoarea totala.

Ai primit raspuns la intrebarea ta? Multumim pentru feedback Eroare trimitere feedback