Erori posibile la plata prin POS Bancar
Plata neconfirmata
Eroarea poate aparea in cazul in care tranzactia bancara nu se poate realiza. Motivele pot fi multiple: PIN eronat, fonduri insuficiente, tranzactie respinsa, card blocat. In aplicatia de vanzare SmartBill POS, va fi afisat mesajul care este primit si pe POS-ul bancar si care indica problema aparuta.
In fiecare din aceste situatii, operatiunea poate fi reluata din fereastra INCASARE, prin apasarea butonului CONTINUA.
Conexiune intrerupta.
In urma verificarii conexiunii cu POS-ul bancar se poate constata ca aceasta a fost intrerupta.
In acest caz va fi afisat mesajul: POS-ul bancar nu a fost detectat. Asigura-te ca acesta este pornit, ca toate cablurile sunt conectate corect si incearca din nou. Daca nu se poate realiza conexiunea cu POS-ul bancar, pentru emiterea bonului fiscal bifeaza optiunea Emite fara POS bancar.
- Daca intreruperea conexiunii a avut loc inainte de transmiterea sumei de incasat catre dispozitivul bancar, tranzactia nu se va putea realiza.
- Daca intreruperea conexiunii a avut loc dupa transmiterea sumei de incasat de catre dispozitivul bancar, tranzactia pe POS-ul bancar se poate finaliza, banii vor fi incasati, dar SmartBill POS nu va primi confirmarea platii, iar bonul fiscal nu se va emite. In acest caz, trebuie bifata casuta: Emite fara POS Bancar, pentru a se putea emite si bonul pe casa de marcat.
In cazul in care conexiunea nu poate fi restabilita, pentru a evita repetarea erorii, iti recomandam sa DEZACTIVEZI POS-ul bancar. Actiunea se face din pagina Configurare > POS Bancar, iar in acest fel vei putea incasa cu POS-ul in regim manual.
Expirarea intervalului de tranzactionare
Daca timp de 2 minute POS-ul bancar nu detecteaza niciun card, operatiunea este intrerupta.