Probleme si erori la conectarea si functionarea Eltrade

Eroare conectare

O problema de functionare poate aparea datorita lipsei conexiunii intre casa de marcat si POS. In acest caz, se afiseaza urmatorul mesaj:

Cauza pentru aceasta eroare poate fi:

  • Cablul neconectat intre casa si calculator/statie
  • Driver oprit: verifica in meniul de langa ceas daca exista icon-ul Driver fiscal printer si daca este marcat cu bulina verde. In cazul in care nu apare, trebuie pornit
  • Probleme de comunicare datorate setarilor: daca icon-ul Driver fiscal printer este marcat cu rosu, inseamna ca a aparut una din situatiile de mai jos:
    • Configurarea gresita a portului: fie nu a fost selectat corect la instalare, fie casa de marcat a fost conectata la calculator/statie prin alt port, ulterior. Pentru a verifica daca portul este cel corect, in driver, din meniul Options, deschide Settings. Aici poti selecta portul (in Com port) si poti verifica daca selectia este cea corecta apasand butonul Test
    • Viteza de comunicare: verifica daca aceasta este cea corecta in Settings (deschis din meniul Options), prin apasarea butonului Test. Daca nu primesti mesajul de succes, selecteaza alta valoare in Com speed


Eroare la raspunsul casei de marcat

Acest tip de eroare apare atunci cand nu exista corespondenta intre denumirea fisierului in care se salveaza datele, asa cum este el configurat in POS, si locul in care a fost instalat driver-ul.

Verifica daca denumirea completa, asa cum se gaseste in driver, in Settings, la Reciepts folder, este completata si in Configurare – Case de marcat din POS, in campurile Director bonuri si Director raspuns.

Erori la utilizare

Mare parte din aceste erori nu pot fi identificate cu precizie in SmartBill POS datorita modului in care este configurata transmiterea informatiilor intre cele doua dispozitive.

Din aceasta cauza, informatii legate de problema aparuta se afiseaza doar pe ecranul casei de marcat. Spre exemplu, terminarea rolei de hartie este semnalata in POS printr-un mesaj de eroare general, dar pe ecranul Eltrade  se specifica clar care este cauza pentru care bonul nu a fost tiparit: lipsa hartiei.

Bon neinchis

In cazul in care apare aceasta situatie, apasa tasta ON a casei de marcat si dupa aparitia mesajului, inchide bonul cu ajutorul tastelor.

BINE DE STIUT!

Daca casa de marcat se blocheaza, poate fi deblocata, din driver, de la Functionalitati, prin click pe Device info.

Ai primit raspuns la intrebarea ta? Multumim pentru feedback Eroare trimitere feedback