Stocuri in POS

EXCEPTIE

Functionalitatea priveste strict aplicatia POS conectata la SmartBill Gestiune (nu si pe cele conectate la SmartBill Facturare) si doar produsele (serviciile nu au stocuri).

SmartBill POS conectat la un cont SmartBill Gestiune preia stocurile existente acolo. Daca in cont se opereaza documente care influenteaza stocul, in POS se pot face actualizari, astfel incat situatia din aplicatia de vanzare sa corespunda celei din gestiune.

Stocul este vizibil in fereastra Produse din sectiunea Vanzare. Atunci cand stocul este 0 el este afisat cu culoarea rosie.

La adaugarea pe bon a produselor fara stoc sau a unei cantitati mai mari decat cea existenta, se afiseaza un mesaj de avertizare. Utilizatorul are posibilitatea sa continue vanzarea sau sa renunte.

ATENTIE!

Nu se afiseaza avertismentul daca:

  • produsul este adaugat pe bon pe linii diferite, iar cantitatea insumata depaseste stocul disponibil. Exemplu: PRODUSUL X are stoc de 5 bucati si este adaugat pe bon pe doua linii separate, o data cu 4 bucati, iar apoi cu inca 3 bucati;
  • se editeaza cantitatea dupa adaugarea produsului pe bon. Exemplu: PRODUSUL X are stoc de 5 bucati si este adaugat pe bon cu cantitatea 3, iar dupa aceea, cantitatea este modificata direct pe bon in 6.

BINE DE STIUT!

Daca se vinde un produs care nu are stoc suficient:

  • in POS, acel produs va avea stoc 0;
  • in SmartBill Gestiune, bonul nu descarca gestiunea pentru ca stocul disponibil acolo nu este suficient. Aceste bonuri sunt afisate in raportul Documente fara descarcare gestiune.

In aceste conditii, stocul din contul SmartBill si cel din POS nu mai corespund. Reglarea se face     atunci cand:

  1. un document operat in SmartBill adauga o cantitate suficienta pentru a acoperi stocul depasit la vanzare;
  2. se face descarcarea gestiunii pentru bonul prin care s-a vandut produsul fara stoc;
  3. se face urmatoarea actualizare de stoc in POS.

Actualizeazarea stocului in POS se face:

  • Manual, de la butonul Actualizeaza stoc. Se afiseaza mesaje de informare atat daca s-au actualizat stocuri, cat si in cazul in care nu exista modificari ale acestora.

  • Automat atunci cand:
    • se trece din sectiunea Produse in sectiunea Vanzare;
    • se inchide fereastra VANZARE PRODUSE FARA STOC, indiferent daca s-a facut vanzarea sau s-a apasat RENUNTA.

De fiecare data cand se fac aceste actiuni, aplicatia POS verifica daca sunt actualizari de stoc in contul SmartBill Gestiune, iar daca sunt, acestea se preiau. In cazul actualizarilor automate, nu se afiseaza mesajele care apar la actualizarea manuala.

Din Configurare – Preferinte, se poate dezactiva atentionarea la vanzarea produselor fara stoc daca se bifeaza optiunea respectiva.

Ai primit raspuns la intrebarea ta? Multumim pentru feedback Eroare trimitere feedback