Utilizarea cantarului in SmartBill POS
Pentru a cantari un produs trebuie sa il asezi pe cantar, apoi sa apesi pe butonul CANTAR.
Dupa cantarire, selectezi produsul manual sau prin scanare. Campul de cantitate va afisa greutatea care este transmisa de cantar.
Dupa adaugarea produsului pe bon sub cantitate, apare unitatea de masura a produsului, conform Nomenclatorului pentru fiecare produs in parte.
Sunt acceptate pe acelasi bon produse cu UM diferite, cantaribile sau nu. La produsele cantarite, butoanele + si – vor fi inactive.
ATENTIE!
Sunt cantaribile doar produsele inregistrate in Nomenclator cu urmatoarele UM: kg, kg., kilogram, kilograme, g, g., gr, gr., gram, grame (indiferent daca sunt folosite majuscule sau nu).
Orice alta unitate de masura nu este acceptata de cantar, iar la incercarea de a cantari produsul va aparea un mesaj de eroare care va fi diferit in functie de modul de lucru cu POS.
Exista trei astfel de scenarii:
POS Stand Alone (UM a fiecarui articol este cea inregistrata in Nomenclator POS)
Mesajul de eroare este:
Daca totusi doresti sa cantaresti produsul, trebuie sa:
- Intri in Nomenclator POS
- Cauti produsul cu probleme si ii modifici UM cu una dintre valorile acceptate (recomandat: kg sau g)
- Revii in pagina de Vanzare si poti cantari produsul dorit
POS conectat la SmartBill Facturare (UM a fiecarui articol este preluata direct din Nomenclator din SmartBill Facturare)
Mesajul de eroare este:
Pentru a putea cantari acest produs, trebuie sa faci modificari in Nomenclator in SmartBill Facturare.
- Daca dai click pe Nomenclator din cadrul mesajului, te va duce in pagina de Nomenclator pe contul de Facturare Cloud daca esti conectat la firma sau in pagina de logare firma din cloud
- Cauti produsul si apesi butonul Modificare date produs din coloana de Actiuni
- Editezi campul UM din fereastra care se deschide, iar in POS vei primi o notificare de modificare produs
- Dupa ce aplici notificarea, in Nomenclatorul din POS se va modifica UM a produsului si il vei putea cantari
POS conectat la SmartBill Gestiune (UM a fiecarui articol este preluata din Lista de preturi din SmartBill Gestiune).
Mesajul de eroare este:
A. Pentru primul tip de modificare:
- Dai click pe Nomenclator din cadrul mesajului si te va duce in pagina de Nomenclator pe contul de SmartBill Gestiune daca esti conectat pe firma sau in pagina de logare pe firma din cloud
- Cauti produsul si apesi butonul Modificare date produs din coloana de Actiuni
- Mergi pe Unitati de masura si editeaza UM primara. Dupa modificarea unitatii de masura primare, se va modifica unitatea de masura pe toate documentele emise deja pentru acel produs
- In POS vei primi o notificare ca s-au facut modificari pe produse. Dupa ce aplici notificarea, in Nomenclatorul din POS se va modifica UM a produsului si il vei putea cantari
B. Pentru al 2-lea tip de modificare:
- Dai click pe Ajustare stoc din cadrul mesajului si te va duce in pagina de Ajustare stoc in programul de gestiune SmartBill, daca esti conectat la aceeasi firma sau in pagina de logare pe firma din cloud
- Selectezi gestiunea pe care esti conectat si in aplicatia de POS
- Inregistrezi cu minus stocul produsului cu UM gresit, apoi il reintroduci cu plus cu UM acceptata de cantar (recomandat: kg sau g)
- Daca folosesti coduri pe produs – noului produs adaugat nu-i vei mai putea adauga acelasi cod
- Daca nu folosesti coduri pe produs – noului produs nu-i vei mai putea pune exact aceeasi denumire
- Mergi apoi in Nomenclatoare > Produse/ Servicii selecteaza vechiul produs pe care tocmai l-ai inlocuit si dezactiveaza-l. In POS vei primi o notificare ca a fost sters un produs, iar dupa aplicarea actualizarii, nu-l vei mai regasi in Nomenclatorul din POS
- In Nomenclatorul din POS, vei gasi noul produs adaugat, pe care il vei putea cantari