Posibile erori la utilizarea casei de marcat Daisy instalata cu DPrint

Este posibila aparitia unor probleme la configurare aplicatiei POS sau a driverului DPrint, la conexiunea dintre casa de marcat si calculatorul pe care este instalata aplicatia SmartBill POS sau datorate exploatarii defectuase.

Fiecare dintre ele vor fi insotite de mesaje care vor indica eroarea si modul in care poate fi rezolvata.

Emitere raport Z

Eroarea apare atunci cand Raportul Z nu este emis dupa 24H de la emiterea ultimului raport Z, iar in acest interval a fost emis cel putin un bon. Tiparirea Raportului Z va rezolva problema.

Nu vei putea efectua nicio alta vanzare daca nu emiti Raport Z. Daca apesi INAPOI bonul nu se va emite.

Lipsa hartie

Problema apare atunci cand casa de marcat nu mai este alimentata cu hartie. Aceasta se poate intampla atunci cand se termina rola de hartie sau nu este inchis corect capacul care acopera rola. Trebuie schimbata rola de hartie sau verificat daca capacul este bine inchis.  In cazuri exceptionale, este posibil ca situatia sa apara atunci cand se defecteaza mecanismul de printare.

Daca mesajul apare atunci cand, in Configurare – Case de marcat, apesi EMITE BON DE TEST, se poate ca eroarea sa fie cauzata de faptul ca, pe casa de marcat, nu este stabilit modul de lucru PC.

Eroare produs neinregistrat

Eroarea apare daca produsul pe care dosesti sa il vinzi nu este inregistrat pe casa de marcat. Mai precis, codul din nomenclatorul SmartBill nu se regaseste printre CODURILE PLU ale casei de marcat (mai multe informatii despre asta gasesti la Caracteristici ale modurilor de lucru cu Dprint si Fisco).

In aceasta situatie, trebuie sa contactezi furnizorul casei de marcat.

Eroare casa de marcat nu raspunde

Aceasta problema poate fi cauzata in mai multe situatii:

  • Casa de marcat este inchisa sau nu se afla conectata la calculator: cablul de date nu este corect conectat, a fost conectat la calculator prin alt port (intrare) sau nu mai este bun
  • Casa de marcat nu este configurata pe modul de lucru care permite comunicarea cu dispozitivul pe care este instalat SmartBill POS
  • Driverul casei de marcat este oprit

Posibile solutii:

  • Deschide casa de marcat si verifica cablul. Daca el a fost schimbat, conectat la al alt port al calculatorului, in driver-ul DPrint trebuie sa selectezi din nou portul in campul COM Port. Mai multe informatii, aici.

  • Configureaza casa de marcat pentru regimul de lucru PC – vezi Pregatirea casei de marcat
  • Verifica daca DPrint este vizibilin taskbar, deschide-l (prin dublu click) si apasa Start

Eroare la configurarea casei de marcat

Aceasta eroare poate aparea atunci cand incerci sa salvezi configurarea casei de marcat. Vei primi mesaj de eroare daca nu ai configurat corect Directorul raspuns in SmartBill POS sau in driverul casei de marcat.

Verifica daca denumire trecuta in Answer File directory (in DPrint) este si cea din Director raspuns (din POS) si daca fisierul respectiv in exista salvat calculator.

Eroare ID metoda de plata

Eroarea apare atunci cand nu sunt configurate corect metodele de plata pentru casa de marcat configurata. Daca apesi CONFIGURAEZA, o sa fi transferat in Case de marcat unde poti face corectiile.

Spre exemplu, daca eroarea a aparut in momentul in care ai dorit sa faci incasarea cu Tichete de masa, dar nu a aparut la precedentele incasari cu numerar sau card, nu trebuie sa modifici decat ID-ul pentru tichetele de masa.

Eroare ID TVA

Pentru platitorii de TVA

Eroarea apare daca unul sau mai multe produse aflate pe bonul pe care urmeaza sa il emiti nu au definite ID-uri TVA definite corect. Daca alegi sa configurezi ID-urile si apesi butonul DA, vei fi transferat in sectiunea Cote TVA din configurari unde trebuie sa faci corecturile sau completarile.

Mai multe informatii despre aceste configurari, gasesti la  Configurare cote TVA.


Pentru neplatirorii de TVA

In cazul in care firma ta nu este platitoare de TVA, eroarea ID Neplatitor TVA incorect indica faptul ca, in pagina de configurare a casei de marcat, nu ai completat corect campul ID Neplatitor TVA. Daca apesi DA, vei fi transferat in sectiunea Case de marcat din Configurari, unde vei putea face corectia.

In mod normal acest ID este 0.

Eroare sintaxa

Daca bonul fiscal nu se emite si apare mesajul care anunta ca a aparut o eroare la tiparirea acestuia, trebuie sa contactezi pe unul dintre agentii SmartBill.

Eroare produs fara stoc

Daca produsul pe care incerci sa il vinzi nu este inregistrat pe Daisy, bonul nu o sa fie emis, iar mesajul te avertizare ca produsul respectiv nu se regaseste pe casa de marcat. Problema poate aparea daca ai inregistrat stocuri, iar produsul pe care doresti sa il vinzi are cantitate 0. In acest caz, se va bloca si casa de marcat. Pentru deblocare trebuie sa:

  • apesi MODE pana cand, pe ecranul Daisy, apare VANZARE
  • apesi 1
  • apesi CLK
  • apoi revii cu MODE – pana cand apare PC
  • introduci parola 999
  • apesi tasta CLK.

Acel produs nu poate fi vandut pana ce nu ii este introdus un stoc pe casa de marcat.

ATENTIE!

Desi aceste bonuri apar drept anulate pe casa de marcat si nu sunt emise de aceasta, ele vor aparea ca bonuri valide in aplicatia SmartBill si vor afecta stocul daca avem un cont de gestiune.

Eroare bon netiparit

Aceasta eroare apare in cazul in care casa de marcat nu este in modul de lucru PC.

Erori in cazul in care Salveaza bon doar dupa tiparire este inactivat

Chiar daca bifa Salveaza bon doar dupa tiparire este scoasa, aplicatia POS va cauta  si va citi raspunsul casei de marcat (raspuns transmis prin intermediul driver-ului dupa tiparirea bonului)

Mesajul de eroare tiparire difera atat ca forma (este o caseta de culoare galbena), cat si continut de mesajul pe care il primeste POS atunci cand are bifa aplicata:

Alte erori

Daca tiparirea bonului fiscal dureaza mai mult, cauza poate fi configurarea incorecta a Directorului raspuns.

Daca ati instalat casa de marcat cu mai mult timp in urma, verificati daca utilizati ultima versiune a driver-ului. 

Ai primit raspuns la intrebarea ta? Multumim pentru feedback Eroare trimitere feedback